نوسان نرخ ارز، صدای شرکت های کشتیرانی را درآورد نوسان نرخ ارز، صدای شرکت های کشتیرانی را درآورد
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

نوسان نرخ ارز، صدای شرکت های کشتیرانی را درآورد

صنعت - در پانزدهمین نشست کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران، برخی از نمایندگان شرکت های کشتیرانی از مشکلات نقل وانتقال کرایه های حمل گلایه کردند.

ابتدا،غلامحسین امیری، کارشناس این کمیسیون گفت:مشکل اینجاست که صاحبان کالا و شرکت های کارگزاری حمل و نقل در ارتباط با یکدیگر، شفاف عمل نمی کنند.
در همین حال بهروز دولتشاهی، رییس انجمن کشتیرانی رشته کلام را به دست گرفت تااز چالش های گریبانگیر صنعت حمل ونقل دریایی سخن بگوید:اعضای انجمن کشتیرانی، چندین بار در روزهای اخیر، گردهم آمده اند تا پیرامون مشکلات نقل وانتقال ارز که به معضل بزرگی برای واردات تبدیل شده، چاره اندیشی کنند که البته به نتیجه مشخصی دست نیافتند.او گفت:شرکت های کشتیرانی کرایه ای را که به صورت ارز دریافت می کنند باید به بانک ها بفروشند و برای تهیه ارز نیز به بازار آزاد مراجعه کرده و ارز مورد نیاز خود را با نرخ هزار و 880 تومان یا هزار900 تومان خریداری کنند.
سیده فاطمه مقیمی، نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات نيز با اشاره به توافق اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران با رییس کل بانک مرکزی در نشست صبحانه اتاق تهران گفت: قرار بود کارگروهی تخصصی ایجاد شود تا معضل نقل و انتقال ارز در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد. او خواستار پیگیری تشکیل این کارگروه شد و گفت:برخلاف این تصور، هزینه شرکت ها نیز تحت تاثیر نوسان ارز افزایش یافته است.
درهمین حال علی میرعبداله، عضو انجمن حق العمل کاران گمرکی، با اشاره به مصوبه کمیسیون حمل و نقل درباره سپرده های مربوط به حق توقف که در حضور نمایندگان صاحب کالا و نمایندگان کشتیرانی مورد توافق قرار گرفت، گفت:به نظرمی رسد، موضوع بیمه در آینده ای نزدیک به نتیجه نرسد؛ بنابراین،هرچه زودتر باید به این تفاهم برسیم که تا شکل گیری نظام بیمه دراین حوزه، شرکت های کشتیرانی دست کم به جای سپرده های نقدی، چک بپذیرند. صفدر سلامي، ديگر عضو اين اتحاديه نيز با تاييد سخنان ميرعبداله،خواستار تسريع در اجراي مصوبه كميسيون حمل و نقل شد.
فرهاد فزونی، کارشناس کمیسیون حمل ونقل نیزگفت: قوانین کشور برای دوران تحریم نوشته نشده است و این موضوع موجب گرفتاری بخش خصوصی شده است. درچنین شرایطی اگر کارگروهی برای بررسی واحصای قوانین دردسر ساز در فضای کسب وکار ایجاد شود بسیار راهگشا خواهد بود.




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید